I made it :)


Jag måste bara skriva att NY var grymt igår. Vilken underbar stad och allt folk! Där kunde man känna stadspulsen verkligen. Vi hade en guidad tur i ca 4 timmar typ överallt i NY sen så fick vi 3 timmar fritt . Så vi bestående av 6 svenskar åkte upp  i Top of the rock och vilken view, vi åt på en japansk restaurang gick på time square , vi njöt helt enkelt av att vara där. Ska försöka lägga in lite bilder ifrån skolan och NY imon ikväll om jag hinner.:)

Idag har jag som sagt kommit till min värdfamilj här i SF. Det började med att vi åkte ifrån skolan 9.15 med olika bussar. Jag åkte med United airlines tillsammans med Kajsa och en från Tyskland .Vi fick vänta på flyget ända till 15.00 och sen blev det flyg i 6 timmar. roligt nej. men va gör man nu är jag ju äntligen FRAMME. :)
Jag blev uppämtad av min värdmamma i en ja STOR bil kan man ju säga. Vi åkte över Golden gate bron och hon berättade lite om allt . Vi stannade till och åt lite god man och pratade en del sen så åkte vi hem till familjen. Klockan  var ca 21.00 och barnen var hur pigga som helst. Har inte hunnit prata så mycket med dem än men det f¨år jag göra imon . Haha på engelska allt ska vara på engelska. Men de är bra jag ska bli proffs på engelska nu :D

Mitt rum är jätte mysigt . Ganska stor säng, eget badrum, en rymlig och bra garderob , tv med dvd :) I have everything I need. kanske lite mer kläder sen blir det perfekt :)

Men nu måste jag sova , Imon ska de visa mig lite runt så jag har någon aning om vart jag befinner mig. Kan ju behövas. Men mina värdföräldrar är jätte trevliga och imon så blir det lek med barnen. :p

Men jag lever och jag mår bra än så länge iaf .:D

Puss

Kommentarer
Postat av: Linn

Hejsan Nina!!:)

Vi saknar dig här hemma, jätte mkt ska du veta!

Vad kul att vara inne och läsa på din blogg. Måste säga att det var en himla snygg väska och plånbok du köpt! :)

Vi Älskar dig en massa! <3

Pusssar från Dina tvillingkusiner!

2009-04-30 @ 11:36:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0