Mamma & pappa


Jaha då var de torsdag idag då , 4 dagar med barnen har redan susat förbi men det är inte det lättaste. Mycket att ta in och det är verkligen en utmaning nu i början.! Man kommer hit och känner aboslut ingen, flyttar in hos en familj som man inte känner, använder ett annat språk och ja , man ska ta han om 3 barn .Hur tänkte jag? :p Men.det ska väll gå bra när man väl kommit in i allt och lärt känna barnen lite mera skulle jag tro. De är jätte gulliga men de kan vända den onda sidan till kan jag lova! Men det är bara att bita ihop och göra sitt jobb. Skönt att man fått upp kontakt med en del andra Au pairer och det är nu i början det är svårt. Men 1 dag kvar och sen är det helg. Ska bli himla skönt med lite sovmorgon om det nu går dvs. Men det får man ju hoppas på. Ska nog träffa lite andra Au-pairer och så vill jag åka till San Francisco med. Skulle åkt dit en sväng idag egentligen men stannade hemma och pratade med mamma och pappa i telefon och det var verkligen skönt! Saknar er redan :)
Sen så ringde de även upp på skype. Det var ju ännu bättre kan jag ju säga. Det känns inte som att man är så långt bort ifrån varandra och det var så kul att se dem :D

Fick jobba lite extra ikväll eftersom det var baseboll match och de ville att jag skulle passa lilltjejen som är ganska så stor för sin ålder. Så har tagit mig en lång dusch nu och ska bädda ner mig i sängen och kolla på film. Mycket skönt ska det bli. Hoppas på en bättre dag imorgon.

Saknar er där hemma
Puss


Och förresten , jag kan inte lägga in bilder varken på facebook, resedagboken eller bloggen. Någon som vet vad detta kan bero på?


Kommentarer
Postat av: Stefan Fritz

Hej

Allt kommer gå finfint, ta det lugnt.

Annars kommer "extrapappa" och hjälper till.

Idag har vi träffat Jonna o Linn och de verkar må bra, synd bara att du inte hann träffa dom innan. Men vem vet, någon kanske tar en tur till staterna. Puss och kram Fam Fritz

2009-04-25 @ 21:00:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0