Tisdag ..

Ibland blir man bara så trött, hade skrivit ett inlägg här igår men det lades visst inte in. Men sak samma!  Kan väll börja med att dagen igår va ganska lugn. En Au-pair i närheten ringde och undrade om jag ville hänga med till lekparken och varför inte. Där gick tiden lugnt och barnen lekte med varandra skönt . Sen på eftermiddagen kom en tysk au-pair Juliane som jag antagligen kommer att umgås en del med och vi hade lite playdate där de badade i poolen och vi pratade om lite allt möjligt. Man märker verkligen hur skönt de är att få träffa andra när man åker som Au-pair och hur viktigt det är. Jag har bara varit hos familjen 3 dagar men ändå man behöver träffa andra och inte bara vara i huset . Så imon hoppas jag på att träffa en svensk Au-pair som också bor i Novato och i helgen ska jag nog hänga med Juliane tror jag :)

Idag har vi varit och fixat ett  bankkonto till mig och även kollat på en  telefon. Så imon ska vi nog köpa en så jag kan ringa folket häromkring och så de kan få tag i mig.  Det har varit väldigt lugnt  faktiskt, barnen badade i poolen i eftermiddag och jag satt och glassade lite. Sen fick jag ledigt lite då det blev  till att svara på mejl , duscha o fixa i rummet.. Fick tacos och satte mig ute i det otroligt sköna vädret och fick sällskap av lill flickan :)
Sen åkte mamman på möte och pappan var i Seattle så fick hoppa in och hjälpa dem lite ikväll men det gick bra :)
Nu vill jag egentligen bara köra lite bil så jag kan komma ut på vägarna . Det vore kul, så imon hoppas jag på att köra storbilen !

Ser att jag får fler och fler läsare . Väldigt kul och till er som funderar att åka som Au-pair kan jag bara säga att ni ska våga att ta st

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0