börjar om på nytt.


Andra dagen över och jag är så fruktansvärt glad över att jag lämnade min första värdfamilj.Hur stod jag ut så länge jag kan inte förstå det. Men jag överlevde tack vare alla underbara vänner jag träffade :)
Denna dagen har bara sprungit iväg och nu sitter jag i mitt rum och ska snart sova. Förhoppningsvis kan jag somna ikväll men man vet ju aldrig och imon börjar flickorna skolan så vi får se hur det blir! Men imon är mamman hemma så hon ska hjälpa mig och visa lite! Mitt schema ser oftast ut så att jag börjar 7.15 jobbar till 9.15 ungefär och sen är jag ledig fram till klockan 3 då flickorna slutar. Sen jobbar jag fram till halv 8 på kvällen och sen är jag ledig. Helgerna kommer jag oftast ha lediga så det är skönt.. Nu i början ska jag försöka komma in så mycket som möjligt i familjen och imon ska jag ut och utforska området lite när jag är ledig!

Annars så har jag varit här i 4 1/5 månad nu och jag hunnit med en del :) Det känns konstigt att jag inte har träffat min familj och vänner på så länge men tiden går och förhoppningsvis så kommer jag trivas bra här nu :D Men jag saknar er och tänker mycket på er. Det gäller bara att hitta lite roligt folk att umgås med ! Så nu har jag börjat på ett nytt äventyr här på östkusten. Spännande eller hur!

xoxo

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Tack för din kommentar!! Verkligen skönt att höra från nån som är i situationen elle rhar varit. Usch, vilken otur att du fick en sådan familj. Sådana familjer borde nog inte ha au pairer..men vilken tur att du stannade ocg gav det en chans för nu går det säkert mycket bättre:) Skönt att man kommer träffa så mycket folk, det är viktigt, hoppas också att jag träffar mycket vänner!! Lycka till med allt nu:)

2009-08-24 @ 10:50:01
URL: http://pilly.blogg.se/
Postat av: maddy

hej cool blogg besök gärna min och kommentera så att jag vet att du varit där

jo och om du tycker att min blogg är bra säg det då till andra människor

2009-09-06 @ 09:27:27
URL: http://maddyvardet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0