Coronado beach, båttur och grillning.


Jag har haft en underbar helg som alltid här i San Diego.I lördags sov vi ut lite som vi brukar göra nu för tiden. Sedan drog vi iväg mot Coronado beach. Jannike som körde och Nina som vägvisare. Ibland undrar vi hur vi ens hittar men det går väldigt bra faktiskt men jag är så otroligt trött på all traffik just nu speciellt parkeringen vi körde runt, runt och runt och till slut så hittade vi en plats och det var det värt för det var så otroligt fint där. Vi letade upp två andra au pairer och kunde lägga oss och njuta en stund i solen :) Det blev inget badande denna gången bara till att doppa fötterna lite. Vid 5 tiden åkte vi tillbaka och för att ta sig tillbaka så måste man åka över en bro och Jannike vi började fantisera om att det var Ölandsbron :) Hem kom vi i alla fall hungriga som vargar så vi stannade till på MC donalds och det var riktigt gott och självklart blev det lite glass efter som vanligt ..

Vi åkte hemmåt och var ganska sega, vi hade tänkt dra ut men det krånglade så stannade hemma och drack lite vin och åt mjöklchoklad.
I söndags så drog vi iväg vid 11 tiden för vi skulle ut med båten :) Solen sken och vi gick på bryggan och Jannike började sjunga på låten i saltkråkan och tjötade om HUR mycket hon kollade på det i 8:an 9: an eller hur det var ;) haha! Men det var mysigt och vi blev rätt så fascinerade av de hoppande fiskarna och Jannike sa något i stil med hade jag varit en fisk så hade jag med hoppat upp för att se vad som händer här över ytan liksom .. :p Rätt så lättroade är vi nu för tiden.
Vi åkte ut med båten och bara njöt och åkte runt och kollade lite överallt och hälsade på sjölejonen eller sälar kanske det var. Vi var ute hela eftermiddagen och sen blev de Wendys men en sallad denna gången.

Hem snabbt för att göra oss i ordning lite och sen åkte vi till några grabbar som pluggar till piloter här i San Diego. De hade lite barbeque och vi hade riktigt kul.Det är så kul när man träffar så mycket folk från olika länder också och speciellt när de är från Europa..Vi försökte också lära ut lite svenska och det gick ju som det gick .. Har inte skrattat så på länge . :p Jag hoppas även att få hinna med att flyga innan jag måste lämna San Diego för det blev vi lovade :)

Men först tar vi Disneyland som vi ska till imorgon och det ska bli så kul :) Vi ska sova i en svit och grejer. Man har det ganska så bra alltså men jag hoppas jag får en ny värdfamilj snart för vill verkligen packa ur mina resväskor nu . Men samtidigt så vill jag inte lämna San Diego och Jannike  Men förhoppningsvis kan vi hitta en familj i San Francisco igen och då lär det bli många helger tillsammans.

Time for bed.
xoxo


Kommentarer
Postat av: Anna

Vilken söt kläning, var har du köpt den?? :)

2009-08-13 @ 11:20:06
URL: http://goosebumpsforya.blogg.se/
Postat av: Lisa

Nej, den här känslan är något ut över det vanliga alltså och mitt betende är som en psykistsjuk, allt känns så förvridet och underbart, på samma gång.(?)



GUD vilken otur du har... :/ Men jag tror att Seattle är underbart och jag läste att en tjej från tyskland hade fått flyttat därifrån efter ungefär 3 mån och nu ville hon VERKLIGEN tillbaka, hon sökte en ny familj på FB, om någon kände en familj som ville ha en au pair, så stället borde ju vara helt underbart :-)



Hoppas att vi får se dig i Seattle och du får gärna höra av dig så kan jag visa dig runt, ta med dig på olika ställen osv.

Ta hand om dig. puss.

2009-08-15 @ 11:23:10
URL: http://ettlivsomaupair.blogg.se/
Postat av: lisen

Hejsan!

tänkte tacka för kortet.du ser ut att må bra.synd att det inte ordnat sig än med någon familj.

alltid kul att följa dig på bloggen.ha det så bra och va rädd om dig over there!

kram från Lisen med familj!

2009-08-16 @ 21:38:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0