Ikea ..


Då är det måndag igen och helgen har sprungit förbi. Vi har tagit det väldigt lugnt och bara haft det skönt. Det blir stressigt ibland som au pair. Man vill försöka hitta på så mycket som möjligt på helgerna. Så kändes det iaf uppe i San Francisco. Det var upp tidigt som gällde och iväg från huset vilket var skönt :) Vi hade tänkt åka till stranden någon dag men vi kände inte riktigt för det. Så i lördags vaknade vi lite när vi kände för det. Sen åkte vi till IKEA och vad glad man blir. Det känns verkligen som hemma och vi gick där och pratade på och Jannike såg alla möbler hon haft i sin gamla lägenhet :p Vi satte och och åt köttbullar och potatismos med lingon som var så gott :D Det kan nog Jannike intyga i alla fall. När vi hade ätit upp nästan alltihopa så gick vi runt lite till och fastande vid en stor karta och vi började prata om hur LÅNGT vi är hemifrån och vilka ställen vi vill åka till.. Sen var det dags för att inhandla lite choklad och Ahlgreens bilar och en mjukglass som jag inte fick äta så mycket av. Halva smälte nog bort tror jag bra där.

Som sagt så tog vi det mest lugnt. Vi åkte till några shoppingmall och bara strosade runt och hade det bra. Vi kom hem och åt en ganska sen middag och sen bäddade vi ner oss för att kolla på film.

I söndags så gick jag upp för att prata med mamma och pappa på skype ett tag! Ni gör mig alltid lika glad och de såg ut att må bra de också. :) Jannike passade också på att skypa med sina föräldrar så där gick de bara några timmar. Sen blev det en sen frulle och vi åkte till en mysig affär där man kan köpa massa roliga grejer till att göra en Scrapbook som jag förhoppningsvis kan börja med om jag nu hittar en värdfamilj! Vet inte vad som är grejen. Hur svårt ska det vara att hitta en normal familj som man kan komma och bo hos ett tag. Menar hur stort är inte USA! Ja jag blir bara irriterad över det när jag tänker på de. :p Men där gick vi runt ett tag och sen fixade vi med lite annat smått och gott innan vi åkte hem för lite dinner igen! Igår kväll hoppade vi i poolen och sen blev det lite hottub också! :) Det var väldigt skönt. Vi hade tänkt att kolla på Allsång på skansen igår med men det funkade såklart inte! Typiskt så vi låg och skrattade lite åt Ballar av Stål i stället.

Sen sa vi godnatt för Jannike skulle upp tidigt idag för att jobba! Självklart kunde jag inte sova så jag började läsa igenom gamla sms jag hade på min svenska mobil och det var rätt så roande och till slut kunde även jag sova.

Så vi har haft en rikigt skön helg utan massa farande överallt. Men borde nog ta mig ut i solen lite om de nu skickar hem mig till Sverige igen Inte kan man tro att jag varit i CA i snart 4 månader :p

















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0