Jannike


Nu har jag suttit och pratat med Jannike i en timma som kändes som 20 minuter. Hade kunnat prata ännu mer men måste krypa i säng. Men jag saknar dig vännen så mycket och det är väll inte konstigt efter en månad tillsammans. Men vi får prata mer imon igen och boka in något så vi kan ses snart igen :) Längar redan du är bra du!

Annars så har jag tagit mig igenom min första jobbardag och den har gått snabbt. Min värdmamma har varit med mig idag på morgonen och eftermiddagen som gick otroligt fort för vi möttes upp vid skolan och hon tog med sig M och jag stannade kvar med R vid lekplatsen vid skolan där jag träffade två andra au pairer och en från Sverige :) alltid trevligt. Vi stannade där till 5 tiden och sen gick vi hem och det är så otroligt skönt att vi har gångavstånd till skolan och slipper ta bilen som jag gjorde hela tiden i SF! Vi pratade om lite allt möjligt och hon är väldigt söt den tjejen. På onsdag ska bara vi två ha eftermiddagen tillsammans så vi ska in till downtown till något museum som hon vill visa mig. Hon ska också visa mig hur man tar metron. Haha! När vi kom utanför huset så planerade vi också Halloween att vi ska spöka ut huset ordentligt om vi har tid. När vi kom in var klockan redan halv 6 och vi kollade lite på tv och sen blev det mat med hela familjen och jag tycker om dem allihop. Det känns väldigt bra faktiskt.

Sen slutade jag för dagen och imon så ska jag som sagt jobba själv för det mesta. Jag kommer ihåg de första dagarna när jag började jobba i SF det var så otroligt mycket rutiner att komma in i och vad ska man packa ner för lunch och grejer. Jag har inte fått riktigt den jobbiga känslan här än och det ska bli skönt att verkligen börja jobba såhär direkt.. Det är klart att det är lite jobbigt när jag inte kan så mycket om allt än men jag har min lilla 8 åring som är väldigt bra att hjälpa till så jag hoppas dagen ska gå bra imorgon :)

Jag ska se till att köpa mig en ny kamera snarast som jag tjajat om så länge . jag ska försöka ta lite kort med min gamla sålänge så ni kan få se lite. Det är alltid lite roligare att läsa när det är lite bilder! Men nu måste jag verkligen krypa till sängs..

Ser också att det blivit lite mer läsare här på bloggen och det är alltid roligt :) Ni au pairer som läser får gärna höra av er speciellt om ni är i närheten av DC :)

xoxo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0