Sleepwalker


Jag kan helt ärligt inte förstå vad som är fel på mig! Varenda natt sedan jag kom hit så har jag pratat i sömnen. Det började väldigt försiktigt och jag kunde bara ligga och prata lite smått och dessutom på engelska.Men efter varje natt som gått har det blivit värre och värre och stackars Jannike kan inte sova! Jag har satt mig upp i sängen, jag har legat och sparkat henne, slått henne med båda händerna på näsan haha! vilken syn men jag gjorde verkligen det. en arm kommer flygande från ingenstans och slår till henne på armen så det nästan blev ett blåmärke ;) ( såg du något sen Jannike?) Jag har sprungit upp och tänt lampan. Det värsta var när hon hade gett upp och lagt sig i fosterställning på ena sidan av kanten för att ge mig lite space. Vad gör jag då. Jo jag knäar henne hårt hårt i ryggen!

Jag berättar allt för mamma och hon säger att jag kan ju faktiskt sova på en madrass på golvet och det hade hon rätt i Jannike hade fått nog så vi tog in en madrass och Jannike trodde att hon kunde få sova skönt.

Vi gick och la oss ihop om att få en lugn natts sömn och det gick ju ganska bra tills Jannike vaknar av att se en Nina krypandes längs ner på madrassen på alla fyra och försöker ta något som ligger på golvet och utbrister
- Nina what are you doing?
- E, ne jag gör inget speciellt.
- Du kan lägga dig i min säng om du vill. ( Hon trodde att det var madrassen som behövdes pumpas upp eftersom den läcker lite. Men så var ju inte fallet Nina såg något på golvet och var tvungen att ta upp det)
Det värsta är att det blir så pinsamt när jag vaknar till eller halvvaken är man nog när man kommer på sig själv med att gå i sömnen.

Natten efter så var det ganska lugnt trodde jag. Men då hade Jannike vaknat av att jag satt på hennes sängkant som ett fån och sagt till mig att gå och lägga mig vilket jag gjorde. Inget minne av detta dagen efter men tredje natten alltså igår så fick vi allt svar på varför jag satt där :p Klockan var runt 2 tiden och Jannike vaknar av att jag hoppar upp på sängkanten och fort gick det. Hon undrar ju självklart vad jag håller på med. Jag vaknar av att jag sitter och säger något på engelska och sen säger:
- Det kom en helikopter över mig som skulle landa på madrassen så jag var ju tvungen att flytta på mig!

Sen vaknar jag till ordentligt och undrar va sjutton jag håller på med. Både jag och Jannike låg och skrattade åt detta och jag blir ju rädd för mig själv. Håller jag alltid på så här? Mamma och pappa kan säga att de hör mig hemma ibland när jag ligger och tjötar, och ja, jag ser ofta saker i sömnen och springer upp ur sängen och tänder lampan eller bara ut i huset där jag sedan vaknar upp! Men varje natt det kan ju inte vara normalt!

Men vi tar det med ro och Jannike är ju inte heller alltid vaken. Det har blivit mycket engelska från hennes sida när hon vaknar och frågar vad jag håller på med!

Vi får hoppas att det blir en lugnt natts sömn. Men man vet ju aldrig ;)



     

Kommentarer
Postat av: Cecilia

HAHAHA!!

2009-08-05 @ 07:58:28
URL: http://cicii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0