Washington DC


Allt har gått så otroligt snabbt och nu sitter jag här i mitt rum hos min nya värdfamilj i Washington DC. Igår träffade vi våra nyfunna vänner (piloterna) igen och festade lite och jag hade jätte kul :) De är helsköna och jag tycker det är jätte tråkigt att åka ifrån Jannike och dem nu men det är bäst att sluta när det är som roligast :p Det blev inte många timmars sömn inatt eftersom jag skulle upp vid halv 5 och det var segt kan jag säga men det var bara att ta sig i kragen och gå upp. Vid halv 6 åkte vi till flygplatsen och innan det sa jag hej då till mormorn som bor där och hon var så söt och sa att hon kommer sakna mig med tårar i ögonen. :) Hon är hur bra som helst :) Vi kom till flygplatsen iaf och jag checkade in mina väskor och gick mot security och var tvungen att säga hej då till Jannike. Det kändes inte alls roligt och när hon åkte iväg så kände jag mig ganska ensam igen men bet ihop och gick på planet där jag i princip sov i 5 timmar som det  tog att flyga :)
 
Det var inte världens bästa flygplats kan jag lova helt flummigt gjord och det var svårt att hitta vart jag skulle men jag lyckades hoppa på en buss som tog mig till mitt bagage där jag möttes upp av min nya värdfamilj. De hade en stor fjärilballong och ett kollage med kort på barnen och där det stod Welcome Nina :) så gulligt och jag kände på en gång att de är väldigt gulliga och jag tror att jag kommer trivas här! Det bästa av allt var nog att jag möttes av ösregn helt underbart !!! Vi åkte till en mexikansk restaurang som barnen tycker om väldigt mycket och åt en hel del kan jag lova och bara satt och pratade och det kändes verkligen helbra och barnen är jätte söta två tjejer på 5 och 8 år.. Efter det åkte vi hem till deras hus och barnen skulle ha en rundtur med mig och visade först mitt rum och jag älskar det verkligen. jag bor på undervåningen så jag har tv och soffa när man precis kommer ner från trappan och sen gå man lite längre så har jag mitt egna badrum och rum. Väldigt mysigt är det och jag ska försöka ta kort när jag packat upp allt och fått iordning på saker och ting och den förra au pairen har lämnat lite saker till mig också. Alltid bra.. Rundturen fortsatte och till slut hamnade vi i en av tjejernas rum. jag mamman och barnen och de spelade lite High school musical musik och sjöng och dansade och vi pratade lite. Imon ska de visa mig runt lite och på måndag börjar skolan. Mina värdföräldrar tycker att det blir lite mycket för mig nu när skolan börjar men inte 8 åringen hon tycker det är perfekt eftersom allt kommer vara nytt för dem också i skolan så jag är inte ensam om att ha massa nytt att lära . Ganska smart  :p
Det är också så skönt för de säger att de är så glada att de hittade mig på Cultural Cares sida  :)

Nu ska jag fortsätta lite här i rummet och sen sova!
xoxo

Kommentarer
Postat av: Amanda

Hej!



Vad skönt o höra att du fått en ny familj :D Ännu roligare att du nu bor i DC :D Jag själv flyger till aupair skolan imorgon och sen på torsdag åker jag till min familj i Dc, Arlington! Var i DC bor du? :)

2009-08-23 @ 10:26:59
URL: http://aamandaaupair,blogg.se
Postat av: Paulina

Skoj att du hittat en annan familj :)

2009-08-23 @ 21:38:10
URL: http://amandapaulinabonita.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0