Back in DC


Då var jag "hemma" igen och det känns väldigt skönt. Har haft det trevligt med värdfamiljen men det var skönt att komma hem och kunna vara lite ifred igen :)
I fredags så firade vi julafton här och ja det var ju lite annorlunda mot hur jag brukar fira jul ;) Vaknade vid 7 av att ungarna sprang in till mig och skrek att det var dags att vakna och att det var julafton. Hade gärna legat kvar men vad gör man. Gick ner och satte mig i en skön fåtölj framför den öppna brasan och M och R hade redan börjat öppna sina paket. Det gick fort kan jag lova och jag fick min egna julstrumpa med lite smågrejer i :D Jag fick lite paket jag med och det var mysigt.

De hade inget speciellt julfirande det var mest lugnt och skönt. Jag satt och läste ett bra tag i min fåtölj och sen åt vi julbrunch :p det ända som vi åt som vi äter hemma var nog skinkan men det var gott. Jag gick också på BIO på eftermiddagen med mina värdföräldrar hahah! Aldrig att jag skulle gå på bio hemma under julen men men det var inget ovanligt för dem ;) vi kollade på Up in the air och det bion var packad med folk! Sen på kvällen så bara tog vi det lugnt och kollade på en mysig julfilm.

I lördags så gick jag upp ganska tidigt. Min värdpappa och R och M åkte downtown för att kolla in några sjungande björnar eller vad det var. Morfarn ville ta med mig i bilen och visa mig runt I Charlotte där de bor. Vi åkte downtown och lite överallt och han visade nog mig allt som fanns tror jag men det var kul att få åka runt och se lite. Hem till dem igen för att packa ihop allting och sen in i bilen för att åka 6 timmar igen mot ett hotell där vi skulle spendera natten. När vi kom dit så åt vi lite gott och sen gick vi till sängs. R och jag delade ett rum och jag hade tänkt läsa ut 3:e boken i twilight. Men det gick ju förståss inte för R var helt uppstissad dels för att vi delade på ett rum och dels för att hon skulle få åka skidor dagen efter så det var bara till att lägga ner boken och sova!

Klockan ringde kl 7 idag på morgonen och R utbrister. Äntligen är klockan 7. Jag har varit vaken såååå länge får jag hoppa på dig nu Nina, kan jag få spela lite på din mobil . Nina nina nina! Haha visste inte vad jag skulle ta vägen. Låt mig sova liksom! Men vi gick upp i alla fall gick ner och köpte oss en god frukost och sen åkte vi till skidstället. Kanske är dags för Nina att lära sig att åka skidor. Så det får väll bli nästa mål när jag kommer hem ;) får se hur det blir med det. Jag satt mest och njöt i solen och läste en bok under förmiddagen. PÅ eftermidddagen så åkte vi snowtubing eller vad det heter. Det var så grymt kul. Man åkte upp i en backe men sina ringar. Nästan som badringar. Satte sig i den och de sköt på en och ner gick det och fort ;) haha det måste verkligen göras om!

Frammåt 4 tiden så packade vi in allt i bilen och började köra hemmåt. Jag satt bredvid M och det var ju inte tyst en sekund kan jag lova haha! Jag var så trött och ville bara sova men det gick ju inte så jag fick läsa lite böcker och prata och prata och till slut somnade hon och det var så skönt :)) Nu förstår jag verkligen hur jobbig jag borde ha varit i den åldern ;)

Ja så nu sitter jag här i mitt rum igen och förbereder mig på annu en jobbarvecka. Barnen är lediga heeeela veckan så det kommer att bli långa dagar men snart är det helg igen :) det går så frukstansvärt fort nu!  

Nu är det dags för sängen.
Hoppas ni haft en bra jul där hemma.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0