Julbord/Hannukah fest.


Då var det söndag igen och vilket skitväder det är. Regn regn och regn. Min söndag än så länge har i stort sett bestått av sovande! Har vaknat några gånger men har inte varit så sugen på att ta mig upp från sängen. Så har bara slöat och det har varit riktigt skönt :)

I fredags så åkte jag Anna, Tove och Sara till Ikea för att gå på julbord :) Det var riktigt gott och de hade allt möjligt att äta det var köttbullar, skinka, sill, lax, janssons frestelse, ägghalvor, rödbetssallad osv. De spelade också julmusik och jag kände att jag äntligen fick lite julstämning :) Efter julbordet åkte vi hem till Anna för att lämna bilen och skulle gå till metron. Vi traskade på rätt så bra men ingen av oss visste vilken väg vi skulle gå så vi var lite "vilsna" där ett tag ;) Sen gick vi hem till Tove en stund där de började leka lite frisör och klippte varandras hår. Runt 3 tiden traskade jag hemmåt och somnade nöjd och glad efter kvällen.






I lördags hade min värdfamilj en stor Hannukah fest här i huset. Så jag hjälpte till lite men M medan de fixade och donade med allt som skulle göras. Vid 5 tiden började folket komma och det var nästan 50 amerikaner här i huset plus barn så det var full rulle kan jag lova. Det bjöds på mycket mat och mycket efterrätt så jag gick och små åt hela kvällen och lite vin gick det också ner :) Frammåt halv tio hade alla gått hem och jag hjälpte till att städa upp lite och sen mötte jag upp Louise och hennes kompis Therese som jobbar som au pair i LA. Sen hemmåt igen och lite paradise hotell fast det danska för det är mycket mer roande att kolla på :) Helkul!

Nu är klockan redan halv 5 och jag har precis varit uppe hos familjen och ätit en massa gott från gårdagen. Livsfarligt ligger godsaker överallt. Nu ska jag fixa lite och sen blir det nog lite mys i soffan med en bra film ikväll :)) orkar inte så mycket mer idag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0