2 veckor.


Det är tiden jag har på mig att hitta en ny värdfamilj här i USA. Jag har bestämt mig för att byta familj av flera osäker som är ovikigt att gå in på. Jag kunde haft det jätte bra i denna familjen de bor fint, de har en pool och poolhus med gym, de har en stor trädgård och jag gillar mitt rum och de är snälla men jag trivs inte riktigt och mamman jobbar hemma och det har inte funkat som det ska och jag vill inte ha det så här ett år även om jag skulle kunna bo kvar . Men jag vill verkligen trivas och känna att jag kan ha ett bra år här. Jag har träffat många nya härliga vänner och självklart kommer det bli tråkigt att lämna alla om man måste flytta ifrån SF men det är chansen jag tar. Så antingen hittar de en familj till mig eller så kommer jag komma tillbaka till Sverige igen. Tidigare än väntat men självklart hoppas jag på att stanna för jag är inte riktigt färdig här än :) Sverige kan vänta lite till .. Så ligger det till.

Annars så har jag haft en helt ok dag. Ingen av barnen har haft camps idag så har haft alla 3 men det var bara att försöka fixa playdates och så tog jag med mig tjejen till en annan Au pair där mina 2 andra värdbarn hamnade hos tilsut. De sprang runt i vattenspridarna och blev dyngsura men de hade kul och vi satt och kollade på och satt en stund i solen. Vi stannade där över lunch och gick hem till 2 tiden för pojkarna skulle ha simlektioner här i poolen. Så förmiddagen gick jättefort. Jag hoppade i poolen jag med en stund tills Au pairen jag varit hos innan kom hit i stället så barnen lekte runt och vi kollade dem mest.

Jag slutade som vanligt vid 5 och vilade en stund på rummet sen fick jag till poolen och simmade en timma och satte på lite goo musik :) Det var himla skönt och avslappande. När jag kom in igen så blev det en dusch och sen fick jag kinesisk sallad och den var hur god som helst. Ge mig mer av den ! Familjen gick ut i poolen och jag fick mig ett glas champagen och tog ltie glass till efterrätt med chikladsås :)  Nu ska jag snart krypa i säng och kolla på film tänkte jag. Imon har jag sovmorgon. Hur skönt som helst för min värdmamma och pappa ska vara lediga så de åker iväg med barnen så jag ska slappa vid poolen och sola lite för det hinns inte med så mycket även om man är Cali. Sen börjar jag jobba vid 3 då kommer Joanna med sina barn och badar lite och sen ska vi hem dit och äta pizza och kolla på film med barnen och sen är min jobbdag över så då får vi se vad som händer på kvällen.

På lördag är det 4th of July och då blir det att dra in till SF för folk lär det bli. Sen får vi bara hålla tummarna för att det ska dyka upp en familj. Jag fick en matchning idag men de familjen hade 7 st barn och mamman var hemma så jag tackade nej :p Tror inte att det är något för mig! menar 7 ungar!
Men det är skönt för det är jätte bra stäming här i huset även om jag ska lämna och det är väll ändå typiskt att det blir så mycket bättre nu! men jag har bestämt mig.. Så håll tummarna för mig !

Puss!

Kommentarer
Postat av: Paulina

Lycka till! hoppas att du hittar någon ny familj :)

2009-07-03 @ 09:19:46
URL: http://amandapaulinabonita.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0