San Diego .


Då har det hänt en del sen jag skrev här sist tror jag.. Jag åkte som sagt till Jannike i San Diego i helgen och vi hade de hur bra som helst . Det var så otroligt roligt att träffa dig vännen och hoppas att vi kan ses snart igen.
Hela familjen var där och mötte upp mig och det blev lite starbuck och sen hem till deras hus. Där blev jag varmt välkommen av deras mormor som bor i huset. Jag fick spagetti och köttfärsås och det var ingen dålig portion det men så  gott det var. :) lätt den godaste här i USA. Efter det satt vi mest och pratade och sen blev jag firad lite för tidigti med en tårta och paket :) Gulligt tycker jag.. Mätt och belåten var jag efter kan jag säga. Vi bestämde att vi skulle dra och kolla på bio. Skönt att de går så sent här . Vi valde att se Hangover och herregud vad rolig den var. Hela tiden hände det saker och det blev ju bara värre och värre. Lätt värd att se. Sen åkte vi hem och blandade ihop varsin strawberry daiquiri hävde oss i sängen kollade film och åt chips. :)
Vi hade väll tänkt vakna rätt så tidigt men så skönt det är att sova på helgerna när man väl kan utan att höra massa barn så sov vi självklart. Sen blev det pannkakor och bacon till frukost och sen blev det beachen för hela slanten. Vi tog lite kort, gick en promenad för att kolla in alla surfare och åkte lite boogie boards eller vad det heter. grymt kul ! Men måste nog öva lite . Haha !  När vi var nöjda med solandet och badandet så åkte vi till ett köpcentrum där vi köpte en fet korv med bröd och smockade i oss när vi gick för hungriga var vi men mormorns mat väntade där hemma så vi ville inte äta allt för mycket. Vi gick runt och kollade mest men orkade inte shoppa. Vi drog oss hemmåt och fick stek och bakad potatis. Snacka om att jag åt. Efter maten åkte vi med hennes värdfamilj och köpte glass och det var ju inte den minsta heller kan jag lova. Mjukglass med chokladöverdrag. Nina måste verkligen träääna annars vet jag inte hur det kommer att gå. Det var meningen att vi skulle åka iväg till stranden och festa lite men i sista sekund så kunde vi självklart inte komma dit så det blev plan B. En till bio så klart för klockan var rätt sent  så vi valde att kolla på the proposal och den var också väldigt bra och romantisk :) Gillar vi. Vi slog på hårt där och köpte en stor cola och en stor popcorn och ja man blev ju inte besviken! Största colan jag sett och när vi vände oss om och skulle gå mot bion så stod de två killar bakom och utgav ett WOOOOW typ ska ni verkligen äta allt de där ;) haha ! själcklart . Bion var slut ganska så sent och när vi kom ut så var det ljummet och skönt.. Vi åkte hem och jag slocknade direkt.
Det roligaste var nog att som alla vet hemma så pratar och går jag ganska så mycket i sömnen men här har det varit rätt så lugnt tills på lördagen hos Jannike. Jag kom på mig själv sittande i sängen helt lost och fixade med kudden. Jannike som med sov sa- Nina what are you doing? jag svarade något lummig på engelska att jag inte visste vad jag gjorde eller var jag var någonstans. Efter ett tag brast Jannike ut i skratt fortfarande lite halvsovande och sa Nina va fan pratar vi på engelska för?! Haha. Sen somnade vi igen och sov ganska så gott fram till 10 på söndagen. Då blev det frulle och sen skulle åkte vi till pacific beach för att se en ny strand. Vi letade parkerning i evighet men till slut hittade vi en och fick njuta av solen lite till. Men efter brännan vi lyckades få på lördagen så var vi rätt försiktiga. Glömde säga det men vi använde i alla fall ett solstick till ansiktet i lördags och på kvällen hade jannike två vita ganska stora streck i pannan och jag hade lite små fläckar överallt . Såg nästan lite sjuk utan smink :p
När vi kom tillbaka stod det hemlagad lasagne på bordet och jag åt och åt. Att du har du Jannike som har mormorn som fixar all mat. VI hann med att tvätta bilarna lite och sen var det dags för oss att åka och lämna av mig på flygplatsen. Det var inte allt för roligt men det gick bra och jag sov mesta delen både dit och hem och sen blev det buss från flygplatsen så var hemma runt 1 tiden på natten och då var det bums i säng.
Så helgen i San Diego var mycket bra. Nästa gång får vi passa på att ta oss in till stan men de va för varmt så man var inte sugen på det.. Mycket skönare med beachen.

Lit e kort kommer så fort som möjligt. Bara Jannike kan skicka över dem :)

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0