Bra helg.

Känner att jag blir sämre och sämre att uppdatera här. Men har så mycket annat jag donar med istället. Men tänkte jag kunde uppdatera lite ifrån helgen som varit . I fredags så jobbade jag sent och det var tänkt att Juliane skulle komma och göra mig sällskap men hon fick tyvärr jobba hon också.
Men jag gick och la mig i rätt så bra tid och var väldigt trött efter en veckas arbete ;) Vaknade i lördags vid 7 tiden igen. Lördag men ingen sovmorgon här inte. Vi hade bestämt att dra till Santa cruz på en liten roadtrip. Vid 8 blev jag upplockad av tysken Sonja som jag aldrig träffat och vi åkte vidare mot Jessica och Carolina som jag bara träffat en gång. Vi plockade även upp en fente Au pair i San Francisco och sen bar det iväg. Vi la oss på stranden direkt när vi kom dit och det var väldigt bra där. Ett litet tivoli bakom stranden kan man säga, lite shower och sånt där skoj. Men vi låg mest och glassade vi och tog lite kort med Carolinas kamera som jag inte har tyvärr. Det var verkligen en perfekt dag och jag hade jätte kul med tjejerna. Hade även bestämt mig för att bada men gud så kallt det var i vattnet. Brr. Men här fegar man inte ur inte! Det var bara att plaska runt med lite andnöd. Haha ! Vi stannde på stranden hela dagen åkte hem och tog en snabb dusch hos Jessica och sen drog vi till Wipeuout och avslutade en bra dag med en god middag! :)

Sonja och Caroilina


Jessica


 
 

Bästa sättet att komma i det kalla vattnet ;) - spriiiing




Hem och sova lite grann och sen upp igen vid halv 8. Sonja hämtade upp mig idag också och vi tjejer från igår tillsammans med ulrika tog färjan in till SF där det stod bay to breakers på schemat. Vi fick veta att vi skulle ta oss till stranden eller Golden gate parken. Vi tog en taxi smdigt och enkelt och mötte upp Carolina .. Vilken stämning man möttes av. Helt galet var det och galnare blev det frammåt dagen. Vi tog oss till stranden och satte och där och det kom fler och fler som var utklädda och som hade sprungit/gått det här loppet. Det fanns inga hämningar och man kunde i princip gå omrking hur som helst. Vissa sprang nakna t om, Vi bara satt och var roade av allt folk. Hade vi vetat så hade vi allt klätt ut oss vi med. Så ni som har chansen att vara med nästa år ta den :)

Klockan gick allt fortare och vi bestämde oss för att gå efter ett bra tag och hela tiden kom det mer och mer folk. Det var liv i princip överallt och poliserna såg bara till att ingripa så ingen blev skadad. De brydde sig ine om allt dricka eller något. . Men det var en sån härlig känsla i SF den dagen !  Jag bara älskade det . Helt galet och alla var glada och hade kul, .I bussen tillbaka in till stan så var det ett gäng killar med gitarrer som sjöng lite skönsång för alla andra. Så det var en trevlig bussresa kan jag lova.

Blev lite käk inann vi tog färjan tillbaka efter en lyckad stad i SF :)
Det var allt för denna helgen .. Nu ser vi fram emot en ny helg och nya äventyr tycker jag. Dessutom är jag ledig på måndag eftersom de har någon högtid här då. Hääärligt !


             


Hoppas allt är bra där hemma :)
Puss från soliga Cali ..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0