Busy day ..


Säg vad man inte har gjort idag! Har verkligen haft fullt upp hela dagen men då går tiden som fortast. Upp vid 6.30 som vanligt se till att barnen kommer iväg till skolan och sen hade jag Ava hela dagen. Började med att tvätta kläder och byta deras lakan i sängen! Sjukt jobbigt med allt de ska ha + att det är en våningssäng men det är bara att kämpa på. Vi gick till grannen och hade playdate med tvillingarna och jag satt och tjötade med deras Au-pair som nu jobbar som nanny i huset eftersom hon gift sig.Skönt när man kan komma över så till varandra. Sen var det dags för att hämta Carson och Lisa var inte hemma så fick ta med mig Ava dit. Första utmaningen var att bara få i henne i sin bilstol, vi lyckades komma iväg i rätt god tid och på skolan träffade jag Juliane. En väldigt trevlig tjej ifrån Tyskland. De fick springa runt och leka medan vi satt och pratade om allt möjlgit. Sen skickade jag iväg Carson till Julianes barn på playdate och jag kom till utmaning nr 2. En trött Ava som inte ville sitta i sin bilstol igen! Så där stod jag med en skrikande unge och fick kämpa för att kunna ta på henne "bältet" Hem för en nap som hon verkligen behövde och iväg och handla lite mat. Första gången och det var inte det lättaste för jag visste inte ens vad vissa saker var och var allt finns i affären. Men det gick ok och jag var helnöjd att jag hittat allt som behövdes. Men på väg hem kom jag till utmaning nr 3. Jag tog helt fel väg och började virra runt på gatorna. Som tur är så har de en GPS i bilen och jag hittade tillbaka. Då var det bara till att plocka in maten väcka Ava och ta med henne ut i bilen för att hämta upp Carson! Fick en liten hemmagjord karta av Lisa så jag skulle hitta huset han lekte i. Grattis till mig. Det gick som smort och jag är nöjd för Clara du vet ju hur mitt lokalsinne kan vara!  Hem igen och mitt arbetspass var slut för stunden. 45 minuters vilande och sen skulle jag jobba lite extra så hängde med dem på Carsons baseball match för att se efter Ava.

En timma senare var vi hemma och jag slängde i mig lite tacos , fixade iordning mig lite och blev upplockad av Ulrika för att åka till Glendys som fyller år idag! Vi hade en trevlig kväll med lite vin, snacks och tårta. Inte som tårtorna här hemma men gott var det och en bra avslutning på denna dag! Så ja, idag har jag haft fullt upp hela dagen!

Nu är det dags för sängen och jag ska försöka bli bättre på att ta lite kort så ni kan få se lite av mtt liv här borta som kan vara väldigt hektiskt nu i början .. Det är även svårt för barnen att ha en helt ny person i huset som bor hos dem och som ska ta hand om dem på dagarna. Det tuffaste just nu är den mellersta pojken som har det lite svårt. Mycket känslig och vill helst vara med mamma och inte med mig. Men det ska nog ändra sig snart hoppas jag på :)  

Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0