Efter regn kommer solsken ..


Jag borde egentligen redan sova nu och få min sömn som jag verkligen har behövt denna veckan. Har varit ovanligt trött och seg. Speciellt idag på morgonen. Gud vad jag skulle uppskatta en sovmorgon utan ungar som vaknar tidigt. :p Men drömma går ju.

Dagen idag blev inte riktigt som jag tänkt. Började vid 7 idag igen väcke barnen och höll på med deras lunh när plötsligt deras förra Nanny kom in. Jag stod bara som ett stort frågetecken och antagligen hade det blivit något missförstånd så Lisa sa att ja Nina du får väll ta ledigt idag då. Det är ju skönt men jag blev så förbannad . Trött var jag och klockan var bara halv 8 och inget hade jag planerat heller. Men försökte hålla minen och se glad ut. Jag blev nog mest frustrerad av alltihopa och så fick jag också höra av nannyn att de pratat om att hon ska komma och jobba fredagar. Men va sjutton tänkte jag. Hur ska de få ihop mina timmar då? Jag jobbar inte riktigt 45 timmar så de kan fortfarande sätta in mig att jobba på helgerna någon timma men om hon ska jobba på fredagar så försvinner hela 8,5 timma . Dessutom så blev det som jag trott. Jag ska jobba mellan 14-17 imon eftersom de har baseball matcher och jag ska ta hand om Ava men nu så ska mina hostparents ut och äta middag så jag får ju i vilket fall jobba in timmarna imon!

Jag får helt enkelt prata med min värdmamma om detta imon och hon sa innan hon gick ut ikväll att vi skulle prata lite imon eftersom det blev så tokigt idag. Men antagligen är det väll bara att vänja sig.

Men jag pratade mycket med nannyn idag iaf och hon är jätte trevlig och hon gav mig en del tips och sådär som hade varit bra att fått veta redan i början. Men bättre sent än aldrig säger man väll.
Jag käkade lite frukost och sen drog jag ut på min gå och spring runda och varmt och skönt var det. Men måste verkligen få upp min kondition och det ska jag :)  När jag kom tillbaka igen blev det ytterligare mycket prat med nannyn och sen gick jag ut till poolen med en bok och bara njöt av solen och varmen :)

Jobbade en liten stund när nannyn gick hem för min värdpappa inte kommit hem än. Men det var rätt så lugnt. Killarna spelade Wii och tjejen gick runt och lekte lite. De har alltid Pizza night på fredagar så blev en pizzaslice och sen så bar det av till Glendys ikväll för lite filmkväll med lite gott. :) Så min dåliga start på dagen vände och blev väldigt bra till slut och äntligen har värmen kommit tillbaka. Efter regn kommer solsken och det stämmer fan :p

Nu ska jag lägga mig och sova och det ska bli så skönt. Får väll se om man vaknar tidigt som vanligt :p Skönt att jag inte börjar jobba förrän kl 14 i alla fall. Bestämt skype med familjen vid 10. :D Lär väll bli morgondagens höjdpunkt ! Sen blir det work ända fram till 21.30 ..

Så godnatt Cali och godmorgon Sverige!
Puss!

Kommentarer
Postat av: Jannike

Saknar dig ! Snart är jag på väg o det ska bli så himla kul o träffa dig inom en snar framtid :D

2009-05-09 @ 10:37:25
URL: http://yankaline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0