Ärtsoppa kan man väll säga..


Just nu tycker jag lika illa om mitt jobb som jag tycker om ärtsoppa ;) Denna veckan har inte varit min bästa men har nog med lite hemlängtan att göra. Jag är så otroligt hemma kär samtidigt som jag älskar att komma iväg och göra saker. Men det är grymt vad man kan sakna er där hemma!

Har mycket tankar just nu.. Klarar jag av att ta hand om 3 yrväder som jag har just nu. Svar ja! Men det är jobbigt när mamman jobbar hemma och det känns som att man har ett vakande öga över sig hela tiden + att jag är deras första Au-pair och barnen har haft en nanny i 4 år som de säkerligen saknar. Allt annars är  allt jätte bra men det viktigaste är att man ska trivas och ha roligt med barnen. Men som sagt så är det nytt för familjen att ha en Au-pair i huset och jag måste ge det lite tid känner jag. Det är trots allt ett jobb och man får skilja på jobb och fritid. Man måste verkligen ut ur huset som Au-pair. Det är inte det lättaste att bo och jobba i ett och samma hus. Men jag ska nog klara av det här.

Nu är jag ledig hela 3 dagar och det är guld värt ..Tänkte försöka sova lite längre imorgon. Men skiner solen och det är varmt och skönt så kommer jag bli väckt av Ulrika och jag får slöa på stranden istället.

Men jag har mina perioder här och allt är nytt och nya intryck hela tiden. Nu börjar man ändå komma rätt inpå familjen och börjar se sidor hos alla som man inte sett innan. Mina känslor ska jag nog inte ens skriva ner här. Det är bara mamma som vet hur allt ligger till eller hur ! Vilken tur att man har en sån bra mamma som kan ge så bra råd och stöd bara genom mejl och skype .. :)  Alla borde ha en mamma som jag har.

Nu är det dags för sängen snart efter 13 timmars arbete idag ! Ska bli så gött att krypa ner i sängenKanske ska och testa öronproppar inatt och se om de kan dämpa ljuden från morgondagen! Haha. Ge mig en tom lägenhet så jag kan få soooova ut ! 

Mot en ny helg och förhoppningsvis nya äventyr.

Over and out !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0