Fredag 30/5


Nu börjar det bli sent här och Nina ska snart krypa i säng och antar att jag kommer att slockna fort. Ikväll har jag umgåtts lite med mina sydamerikanska vänner. Vi köpte lite gott snack och drack öl på det :) De va gött kan jag lova och välbehövt ..

Man blir ju nästan tokig på alla dessa värdfamiljer. Man undrar ibland hur de tänker. :p Det blir mycket prat emellan oss Au pairer om allt som har med "familjen" att göra. Man får ju hoppas att det inte läcker ut till någon annan värdmamma för det är sjutton som Adriana sa ikväll.. På våran gata är det nästan som Desperate Housewifes. Alla pratar med alla och skvallret går så det gäller att passa sig :p ögon överallt moahahah! Ne ska väll inte överdriva men jag vet verkligen inte hur jag vill göra. Jag älskar verkligen hur jag bor, Jag gillar mitt mysiga rum, våran pool, vårat poolhus med ett litet gym, den stora trädgåreden och grinden så man inte behöver springa efter barnen hela tiden, Att jag får köra i princip vart jag vill.. Men som jag känner nu så vill jag bara komma i en familj där barnen uppskattar en mer för jag har då aldrig sett på maken hur dessa barn beter sig. Jag vill kunna känna att det är mitt jobb och inte ha en mamma som jobbar hemma och är i huset hela tiden. Jag vill kunna känna mig bekväm och inte osäker som jag gör just nu.

Men det är även riskabelt att byta familj. Man har i princip 2 veckor på sig där de ska hitta en bra familj som passar en. Gör de inte det så är det bara att packa sitt pick och pack o åka hem och det vill jag verkligen inte för jag är inte klar med mitt äventyr här!  Så vad ska jag göra? Det bästa är nog att prata med min värdmamma nu i veckan och verkligen förklara hur jag känner. För vi behöver verkligen prata med varandra. Tänker inte ta upp varför här för man vet aldrig vem som är inne och snokar ;) Men nu tänker jag njuta av helgen först´, Imon blir det båtcruise haha menar boatcruise. Blir ju lite förvirrad när man både använder svenska och engelska. och de ska bli riktigt kul :) Söndag hoppas jag på en skön stranddag ...

Nu är det bums i sängen som gäller. Upp imon för lite skype och sen jobb i 3 timmar. Sen bär det av mot San Fran och lite dans på båten :)

Sov gott!  Eller godmorgon Sverige!!!.
Puss!


O släkta min, vart har era kommentarer tagit vägen? ;)


Kommentarer
Postat av: Lisen

Hejsan lilla Nina!

jag har inte glömmt dig.tänker ofta på hur du har det.Kul att det är skoj på fritiden iallafall.

Många pussar från moster Lisen!

2009-05-31 @ 21:53:28
Postat av: Moster Lena

Hej Nina, Kollar varje dag om du har skrivit nåt, så jag har inte glömt bort dej. Har lite att tänka på just nu. Jacob har balen imon och student på fredag. 27 gr varmt igår. Onsdag ska det bli 10 gr och regnskurar. Inte bra med tanke på alla festligheter som är på gång. Puss & Kram från "Sparrarna"

2009-06-02 @ 08:52:58
Postat av: Josefine

Jag har absolut inte glömt dej Nina. Saknar dej så mkt. Nu känns de verkligen tomt utan dej. :( Puss

2009-06-02 @ 22:30:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0