San Francisco ..


Då har ännu en helg sprungit iväg här i underbara Cali. Tänkte ha lite skön sovmorgon igår men ack så fel man kan ha. Vad tror jag egentligen. Jag bor i ett hus med 3 barn som vaknar tidigt! Så kl 7 var nog första gången jag hörde dem men det är bara att försöka stänga ute ljuden och sova.
Men vid 10 hade jag bestämt med mamma och pappa att prata på skype och det är lika roligt att se dem varje gång =) det känns inte om att man är så långt borta. Vi pratade nästan en timma och sen blev det dags för ett samtal med Clara och Dennis också så kul och jag saknar verkligen dig Clara ! Allt skulle vara dubbelt så bra om du kunde vara med mig här. Men i september ses vi .

Ungefär 2,5 timma senare så åkte jag och Ulrika iväg för lite shopping. Hittade lite smycken, ett linne och en skjorta. Vid 5 fick vi reda på att vi skulle åka in till San Francisco för lite party. Det blev hem och äta, fixa i ordning sig och sen iväg med bussen vid 8. Inte det bästa sättet att komma till SF men vi hade inget val. Väl framme i stan så skulle vi ju hitta till lägenheten där svenskarna befann sig. Vi började iaf gå åt vad vi trodde var rätt väg. Backe upp och backe ner och vi upptäckte att det var fel väg. Det var bara att vända och börja om på nytt. Backe upp och backe ner och till slut hittade vi. Lägenheten var riktigt snygg och stor och det kändes som att man gick in på ett snyggt hotell när vi kom.
Vi festade med 7 andra svenskar och drog sedan ut och kom in utan problem eftersom de känner en av vakterna. Väl där inne blev det mycket dans och sedan gick vi tillbaka till lägenheten och somnade.

Vaknade idag av en mycket pigg Ulrika som var beredd på att dra ut och shoppa. Seg var jag men det var bara att ta sig upp och vi möttes av regn! Vi gick in på ett ställe som serverade svenska pannkakor och de slank ner direkt så hungrig jag var. Vi gick runt lite och kollade och jag gillar verkligen San Francisco. Mycket charmig stad som jag måste tillbaka till snart igen. Inte sett hälften av den än och får hoppas på att solen kan titta fram nästa gång. Det är också en väldig blandning på människor där. Man kan nog i princip gå klädd hur man vill . En sjuk grej vi såg förresten var en man som hade en hund , en katt och en råtta med sig på stan. Det sjukaste var att katten satt på hundens rygg och råttan satt på katten? Hur går detta till. Menar träna upp dem på det sättet. Så hunden gick där med katten och råttan på sig som att det var helt normalt. Haha ! Synd att jag inte tog en bild att visa.


Pannkakorna mättade inte så mycket så vi satte och på Cheesecake factory och smällde i oss en fet hamburgare och pommes på det. Första gången jag äter det här. Skulle ätit en Cheesecake med men det gick verkligen inte få i så mätta och glada skulle vi ta oss hem till Novato igen. Men då kom ju frågan upp. Vart ifrån går bussen? VI hade ett litet hum om var vi hoppade av igår så vi började promenera igen. Vi gick och gick och till slut så åkte den förbi oss och på något sätt så såg chauffören att vi skulle med för hon stannade snällt lite längre bort och plockade upp oss =) vi fick då veta var vi skulle gå på i vanliga fall. Hemvägen var seg som sjutton men vi möttes av ett varmt Novato. 


            


          


Ikväl blev det grillat och nu tänkte jag snart sova om jag ska orka gå upp tidigt imon!  ;p Nu påbörjar vi den 3:e veckan hos familjen och jag är grymt nöjd över min helg!

Puss!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0