Helg sköna helg.


Hej gott folk!

Nu har det gått en tid igen sen mitt förra inlägg där allt var ärtsoppa ;) Fick en välbehövlig helg med Lördag,söndag och Måndag ledigt !
Känns som att man överallt verkligen under helgerna. Man vill iväg från huset och familjen! Så i fredags åkte jag och 3 tjejer till en restaurang med lite live musik och avnjöt en god dessert. Eller vad säger du Ulle? Hem till sängen och upp i lördags för att.dra norr ut till Santa Rosa för att kolla in shoppingen. Helt okej och dit åker vi nog snart igen! Hoppas på mindre bilkö och en större bil bara ;) Men inget hindrar Au-pairer och deras äventyr ..

Vi ville dra in till San Francisco på kvällen för lite fest. Men det slutade med att vi kom hem rätt sent åkte hem och sen drog alla till Annas hus där vi drack lite, spelade rock band och lite lipps och självklart snaskade i oss lite gott som alltid :)  Nöjd och glad åkte vi hem och jag längtade till sängen. Men vad händer. Grinden är låst! Bra jobbat! Stod och racklade på låstet ett bra tag men fick ta telefonen och ringa min värdmamma. Haha ! Men in kom jag ju till slut.

 "Bartendern" Sonja försökte sig på att göra en egen Mojito ;)

Söndag morgon! Vaknade sisådär vid klockan 7 av allt liv i köket. Men det är bara att försöka koppla bort ljuden och det blev lite sovmorgon iaf. Vi samlade ihop oss och åkte in till San Francisco där vi strosade runt lite grann och kollade runt i affärer. Träffade Sandra som kom och hälsade på från Colorado och Abel. Det var kul att träffa dem och jag valde att hänga lite med dem på kvällen. De hade frågat en informatör typ om "svenska restauranger" och de hade fått 2 st .  Vi började gå till en av dem hungriga och riktigt sugna på något svenskt.. Vi frågade en kille som gick förbi var restaurangen låg och han pekade på en vit jäkla dörr till en lägenhet.. HAHA vad vi garvade. Så det var bara att leta vidare efter den andra. Vi hittade den men den såg inte svensk ut och det var den ju förstås inte. Men KOCKEN var svensk! Ingen svensk mat där inte men det var gott. Vi tänkte avnjuta en Cheesecake efteråt på Cheesecake factory men då ringde förstås de andra och det var dags att åka hem! Men var rätt nöjd efter restaurangen.

 Sandra och Abel ..

Det blev till att åka hem och lägga sig trött i benen efter allt springande i affärer. Vaknade på måndagen med en liten jobbig känsla. Vet inte var den kom ifrån men pratade lite med min värdmamma och sen så åkte jag iväg med 3 tyskar till IKEA :D Där kände man sig iaf som hemma! Det blev inga köttbullar inte för de ville inte äta. Men ska avnjuta det med Ulrika ist när vi åker dit igen. Men inhandlade Marabou mjökchoklad så gott, ballerina/songoalla kex, Kexxhoklad, ahlgrens bilar, knäckebröd och svenska lantchips :D så nu har jag ett lager ! Och den jobbiga känslan jag haft på morgonen var som bortblåst.

  Tysken och svensken utanför IKEA ..



Nöjd och glad kom jag hem och kollade på en film och hade de bara gött i sängen.. Rätt så nöjd efter en bra helg och med tanken på att jag bara hade 4 arbetsdagar framför mig :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0