Torsdag 17 september

Finally bara en dag kvar till helg och ledighet :) känner på mig att denna helgen kommer bli bra.
Idag har jag haft fullt upp. Morgonen var kanske inte den bästa. Vaknade lite innan 7 och ville bara somna om. Men jag tog mig upp med lite svärord haha. När morgonen väl är över så brukar dagen rulla på ganska så fort. Idag åkte jag och Louise runt lite på våra lediga timmar. Vi började med att äta frukost på ett place men helt seriöst jag blir lika besviken på maten här varje gång ;)
Jag var ute efter ett par skor tills imon och Louise behövde något att ha på sig tills imon .. Jag hittade ett par skor men kollade först på ett par andra som jag verkligen tyckte om så ska nog försöka ta mig dit i helgen och köpa dem :) 3 timmar senare var jag hemma här i huset igen och satte igång träningsvideon som verkligen är bra och jobbigt är det så nu känns det att man börjat träna igen :) Sen tog jag mina två timmar som var kvar till att slöa i soffan och kolla på Disneychannel :p

I eftermiddag hade farmorn och farfarn R och jag hade bara M hela eftermiddagen så jag och Louise bestämde att vi skulle ha lite playdate. Hon tog sina två värdbarn och vi åkte hit. De lekte så bra så vi bara satt och tjötade som vanligt. När hon åkte hem så började jag och M att pyssla lite. Hon ville göra en liten "bok" till sin mamma eftersom hon fyller år på lördag! Vid halv 7 blev vi klara och min värdmamma kom hem så vi pratade lite snabbt och sen gick jag till bussen för att möta upp Louise igen. Både jag och hon hade bara tänkt ta det lugnt efter jobbet och sova tidigt men rastlösa som vi är så åkte vi in till Georgetown. Det är så otroligt mysigt där och vädret är så skönt nu jag trodde verkligen det skulle vara kallt här i DC men helt underbart är det. I början av veckan hade vi uppåt 30 grader :) Vi gick iaf runt i lite affärer. Jag kollade mest eftersom vi troligtvis åker dit någon gång i helgen igen. Vi gick till Urban Outfitters och vad jag älskar kläderna där. Hade jag haft´pengar hade jag shoppat shoppat och shoppat där alltså :) men au pair lönen är inte så stor så det blir lite svårt .. När de började stänga ner affärerna så åkte vi hem igen med bussen som inte tar alls lång tid . Vi hoppade av vid CVS och köpte oss en Ben & Jerrys och delade på och satt ute en stund och tjötade lite till :p

Nu har jag precis kommit hem och har tagit mig en dusch så nu blir det till att krypa ner i sängen och kolla på Idol och ett avsnitt av Greys Anatomy. Jag missade de sista programmen men nu har jag hittat en sida där jag kan se alla :D Happy!

Imorgon så är barnen lediga från skolan. Som tur är så är min värdmamma hemma en del imon så jag börjar inte förrän halv 11 då vi troligtvis åker till lekparken en stund och sen ska jag mamman och barnen gå på en bio på eftermiddagen och sen slutar jag :D Skönt dag javisst.

Hoppas att alla mår bra där hemma :) miss you!

xoxo


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0